niedziela, 3 lutego 2013

Pasztet drobiowy

Pasztet jest świetnym sposobem na wykorzystanie miesa z rosołu. Często "zbieram" udka z rosołu, mrożę, a potem kombinuję, poszukuję jakiś ciekawych przepisów z ich wykorzystaniem. Tym razem ugotowałam rosól z całego kurczaka, a mięso przeznaczyłam na pasztet, który widziałam u Bon Appetit. Małgorzata. Przepis tym bardziej dla mnie cenny, że nie zawiera podrobów. Nie znoszę ich, dla mnie to odpady. Przepis cytuję za autorką.


Składniki:

1 cały kurczak ( u mnie 1,7 kg)
2 jajka
1 marchewka
1 pietruszka
2 czerstwe bułki graham
500 ml mleka
2 cebule
4 łyżki masła
1 łyżka majeranku
1 liść laurowy
2 ziela angielskie
sól, pieprz 

słodka papryka

Kurczaka umyć i ugotować z marchwią, pietruszką, 1 cebulą oraz liściem laurowym, zielami angielskimi i solą. Następnie kurczaka ostudzić i obrać mięso od kości i skóry. Bułki namoczyć w ciepłym mleku. Drugą cebule obrać, pokroić w kostkę i podsmażyć na maśle. Ugotowane mięso zemleć w maszynce do mielenia 2 razy razem z cebulą, marchewką i odciśniętymi od mleka bułkami. Dodać jajka, majeranek, sól i pieprz. Następnie wyrobić rękoma. Podłużną formę wyłożyć papierem do pieczenia i wypełnić mięsem. Posypac wierzch papryką.  Piec w 180 stopniach C około 1 godziny.





3 komentarze:

  1. boski!:) domowy jest najlepszy, choć sama jeszcze nie robiłam:(

    OdpowiedzUsuń
  2. takiego przepisu szukałam:D cudowny pasztet!! Bardzo apetycznie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie! Cieszę się. Pasztet jest naprawdę dobry :)

    OdpowiedzUsuń