poniedziałek, 28 stycznia 2013

Waniliowa szarlotka pod kokosową skorupką

Zachciało mi się słodyczy. Wyszperałam przepis na szarlotkę. Ciasto jest pyszne. Dzięki budyniowi jabłka są zwarte i nie wypływają na boki. Ponadto pięknie pachnie wanilią i kokosem. Polecam.
Składniki:

Ciasto:
1 i 1/3 szkl. mąki
2/3 kostki masła
3 łyżki cukru
1 cukier waniliowy
1 jajko
szczypta soli

Nadzienie:
1 słoik prażonych jabłek (0,9 l)
1/2 szklanki cukru
2 budynie waniliowe
rdzeń z 1 laski wanilii

Na kokosową skorupkę:
10 dag margaryny
20 dag wiórków kokosowych
10 dag cukru pudru
2 jajka

Ciasto: Z mąki, masła, cukru, cukru waniliowego, soli oraz jajka szybko zagnieśc kruche ciasto. Następnie nalezy schłodzic je w lodówce ok. 20 minut. Po tym czasie rozwałkowac placek o grubości 0,5 cm i wylepic nim wczesniej wyłożoną papierem do pieczenia blachęgęsto ponakłuwac widelcem.
Nadzienie: Jabłka wymieszac z cukrem, proszkiem budyniowym oraz rdzeniem wanilii. Wyłożyc na ciasto, równomiernie rozsmarowac. Wstawic do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni. Piec 40 minut.
Skorupka: Na patelni stopic margarynę. Wiórki kokosowe wymieszac z cukrem pudrem. Wsypac na patelnię do margaryny i mieszając, zrumienic. Przestudzic. Wbic jajka, dobrze wymieszac. Masę rozsmarowac na jabłkach i zapiekac ok. 20 minut.


3 komentarze:

  1. szarlotka- to ja biorę w ciemno:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeju, aż mi ślina pociekła, następny mój wypiek to ten:)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo podoba mi się pomysł na kokosową skorupkę ;)

    OdpowiedzUsuń