środa, 30 stycznia 2013

Dżem dyniowy z pomarańczą

Miałam przed nim opory. Wydawało mi się, że jak zrobię ten dżem to sama go sobie będę musiała jeśc. Okazało się, że jest smaczny i słodziutki, a rodzina wcina bez gadania. Z podanych składników wyszły mi dwa słoiczki. Warto nadmienic, że gotujący się dżem pachnie "zabójczo". Przepis znalazłam na Moje Wypieki.


Składniki:

1 kg dyni
300 g cukru
2 pomarańcze
1 cytryna
1/2 łyżeczki cynamonu
szczypta gałki muszkatołowej

Pokrojoną w kostkę dynię przełożyc do jakiegoś naczynia, zasypać cukrem. Pozostawić w temperaturze pokojowej na 2 godziny, aż dynia wypuści sporą ilość soku.
Pomarańcze i cytrynę obrać, drobno pokroic (dośc dokładnie obrałam z białej części), dodać do dyni razem z przyprawami. Zagotować i gotować bez pokrywki aż większość płynu odparuje a dynia przybierze postać papki.
Słoiki wyparzyć, przelać konfiturę, dobrze zakręcić. Odstawić.




3 komentarze:

  1. Skarbie narobiłaś tych słoiczków dużo? Z chęcią spróbowałabym :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja koleżanka robiła taki dżem, jest na prawdę pyszny polecam :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja też mam przed nim opory, ale skoro polecasz.. może warto go zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń