piątek, 25 stycznia 2013

Muffinki czekoladowe z wędzonymi śliwkami

Wczoraj wpadł mi w oko przepis na muffinki. Podczas oglądania filmiku Tomka uzmysłowiłam sobie, że mam wszystkie składniki w domu. Nie zajęło mi to więcej niż 20 minut, by rozkoszowac się smakiem czekoladowych muffinek. Przepis świetny, polecam.


Składniki:

1 szklanka mąki
1/2 szkl. cukru
2 łyżeczki kakao
1/3 łyżeczki proszku do piecz.
1/3 łyżeczki sody oczyszczonej
1/3 szkl. oleju
1 jajko
100 ml mleka
25 ml rumu
150 g suszonych/wędzonych śliwek

W oddzielnej misce mieszamy wszystkie skłaniki suche, w drugiej zaś wszystkie skłaniki mokre. Następnie do składników mokrych wsypujemy zawartośc miski z produktami suchymi i mieszamy. Do powstałej masy dodajemy pokrojone śliwki. Ciastem wypełniamy foremki do muffinek i pieczemy ok. 15 minut.


3 komentarze:

  1. Uwielbiam suszone śliwki, muszę kiedyś je dodać do muffinek :) Myślałam też ostatnio o zrobieniu śliwek w czekoladzie, dla odmiany w białej, ale tyle tych pomysłów... Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się, że przepis się sprawdził :) Wędzone śliwki muszą dodawać fajnego dymnego posmaku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie, uwielbiam śliwki ...

    OdpowiedzUsuń