piątek, 18 stycznia 2013

Ciasto czekoladowe z musem

Na Kwestii smaku ciasto to zareklamowane jest i określone mianem idealnego, doskonałego. Po spróbowaniu ciężko się nie zgodzic. Link z przepisem dostałam od koleżanki z pracy. Zachwycała się baaardzo. Długo odwlekałam zrobienie ciacha bo wydawało mi się czasochłonne. Na Kwestii smaku sposób wykonania jest bardzo szczegółowo podany, tak więc mam nadzieję, że nie będą miec mi za złe jeśli zacytuję.


Składniki:

Spód: 
150 g masła
150 g połamanej na kostki ciemnej czekolady
5 dużych jajek
1 łyżka kakao
175 g drobnego cukru do wypieków

Mus: 
100 g masła
100 g połamanej na kostki ciemnej czekolady deserowej
3 duże jajka
2 łyżeczki kakao
115 g drobnego cukru do wypieków
2 łyżeczki żelatyny w proszku, rozpuszczonej w 80 ml ciepłej wody

Spód:
Piekarnik nagrzać do 180 stopni. Formę z odpinaną obręczą o średnicy 20 - 23 cm wysmarować masłem i wyłożyć papierem do pieczenia. W rondelku z grubym dnem, ciągle mieszając rozpuścić masło z czekoladą. Jeśli nie masz takiego rondelka umieść czekoladę i masło w miseczce i zawieś ją na garnku z gotującą się wodą. Ostudzić. Zmiksować żółtka z kakao, dodać do ostudzonej czekolady i wymieszać.
 Mikserem ubić białka na sztywną pianę, dodawać partiami cukier i miksować przez 2 - 3 minuty, aż piana będzie gęsta, sztywna i błyszcząca.
Ubite białka wymieszać z masą czekoladową i wlać do przygotowanej formy, piec przez 25 - 30 minut. Wyjąć z piekarnika i ostudzić w formie (ciasto opadnie, tworząc wgłębienie, które wypełnimy musem, moje ciasto opadło jeszcze będąc w piekarniku). Nie wyjmować z formy.

Mus:
Przygotowujemy podobnie jak powyżej, po wystudzeniu upieczonego spodu. W rondelku z grubym dnem, ciągle mieszając rozpuścić masło z czekoladą. Ostudzić. Zmiksować żółtka z kakao, dodać do ostudzonej czekolady i wymieszać. Mikserem ubić białka na bardzo sztywną pianę, dodawać stopniowo cukier i miksować przez 2 - 3 minuty, aż piana będzie gęsta, sztywna i błyszcząca.
Ubite białka wymieszać bardzo delikatnie (nie niszcząc piany) z ostudzoną masą czekoladową oraz rozpuszczoną w wodzie żelatyną (również ostudzoną). Masę wylać na środek upieczonego spodu. Dekoracja z ciemniejszych smug na musie powstała z reszty masy czekoladowej. Ciasto przykryć, uważając, aby nie naruszyć delikatnego wierzchu musu czekoladowego. Wstawić do lodówki na minimum 4 godziny lub najlepiej na noc. Kroić gorącym nożem (sparzonym wrzątkiem).


4 komentarze:

  1. Witam,
    przepraszam, że nie zaglądałam tu tak długo, ale aktualnie jestem ciut zabiegana.
    No ale jestem i nadrabiam.. Ubóstwiam wszystko, co czekoladowe, więc przepis zapisuję! Ciacho wyszło Ci idealnie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam wszystko co czekoladowe! wygląda zachwycająco :)

    OdpowiedzUsuń
  3. zrobiłam, ;-) wyszło rewelacyjne
    Iwona

    OdpowiedzUsuń