czwartek, 22 listopada 2012

Schab z cebulą

W kuchni jestem raczej Polką tradycjonalistką. Raczę moją rodzinę domowymi obiadkami, takimi jakie sama jadłam w swoim rodzinnym domu. Ale lubię podróże, lubię poznawac nowe smaki. Dzisiaj serwuje danie chińskie, w przygotowaniu i smaku prawie jak polskie :) Przepis zaczerpnęłam z książki Biruty Markuzy "Orientalne przysmaki".

Składniki:

1/2 kg chudego schabu bez kości
3 łyżki sosu sojowego
1 łyżeczka cukru
1 łyżka białego wina
2 łyżki mąki pszennej
2 łyżki oleju
3 spore cebule

Schab pokroic w cieniutkie plasteki, rozbic. 2 łyżki sosu sojowego wymieszac z winem i cukrem, zalac mięso, odstawic na 10 minut. Cebulę pokroic w talarki. Mięso, każdy plaster z osobna, obtoczyc w mące, obsmazyc z obu stron na rozgrzanym oleju. Mięso wyjąc na talerz. Na tym samym tłuszczu zeszklic cebulę, nie rumienic. Wrzucic do niej mięso, wlac resztę sosu sojowego, podlac wszystko 2 łyżkami zimnej wody, przykryc i dusic do 10 minut.


6 komentarzy:

  1. ale się pięknie przypiekł.. aż tutaj czuję jego zapach ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Skarbie schabik wyszedł przepysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. To się Kochana bardzo cieszę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Robie go juz trzeci raz, fantastyczny jest i jaki prosty :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyyychota:) Trochę przerobiłam i dusiłam jak karkówkę....Jesu! Boskie:) Dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo mi miło. Smacznego i na zdrowie :)

    OdpowiedzUsuń