poniedziałek, 12 listopada 2012

Pulpety w pomidorach

Danie doskonałe dla dużego i małego. Przetestowałam na mężu i dziecku, więc wiem co piszę :) Bardzo pożywne, błyskawiczne w przygotowaniu. Pulpety podałam z ziemniakami i zieloną sałatą. Polecam.


Składniki:

50 dag mielonego mięsa
1 kajzerka
1 cebula
sól, pieprz
3 łyżki mąki
1 puszka pomidorów krojonych bez skóry
1 ząbek czosnku
1 płaska łyżeczka słodkiej papryki
natka pietruszki

Kajzerkę namoczyc w wodzie, odcisnąc, dodac do mięsa, wymieszac razem z drobno posiekaną cebulą. Przyprawic do smaku solą i pieprzem. Z masy mięsne formowac kulki, obtaczac w mące i kłaśc do rondla z małą ilością gotującej się wody. Poddusic. Dodac pomidory, wcisnąc ząbek czosnku, dodac paprykę oraz sól. Dusic do miękkości. W razie gdyby sos wyszed za rzadki, można go zagęścic nieco mąką ziemniaczaną. Rozprowadzic 1 łyżeczkę mąki ziemniaczanej w niewielkiej ilosci wody, wlac do rondla, zamieszac i zagotowac. Na koniec danie posypac natką.


3 komentarze:

  1. lubię pulpety! u mnie często są z sosem koperkowym :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepraszam za zaległości w odwiedzinach u Ciebie, ostatnio troszkę zaniedbałam zaprzyjaźnione blogi z braku czasu. Mam nadzieję, że wybaczysz mi to uchybienie.
    Teraz jestem i nadrabiam.

    Pyszna klasyka na talerzu ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają bardzo smakowicie :-)aż ślinka mi cieknie jak patrzę w monitor :-)

    OdpowiedzUsuń