czwartek, 15 listopada 2012

Blok z białej czekolady z żurawiną

Ostatnio w jakiejś gazecie natrafiłam na ten przepis. Tak mnie zaciekawił, że postanowiłam przy najbliższej okazji go wypróbowac. Blok jest bardzo słodki, ale słodycz przełamuje kwaśny posmak żurawin. Nam smakuje. Polecam.

Składniki:

4 tabliczki białej czekoaldy
30 dag wafelków w czekoladzie
1 kostka masła
10 dag suszonej żurawiny
1 tabliczka gorzkiej czekolady
2 jajka
2 łyżki cukru pudru

W szerokom garnku zagotowac wodę, postawic na nim miskę i włożyc do niej białą czekoladę. Dodac masło, mieszac, aż powstanie jednolita masa. Jajka utrzec z cukrem pudrem na jasny krem. Wymieszac z czekoladą. Początkowo czekolada mi się zważyła, więc kiedy ubiłam jajka, powoli, po jednej łyżce dodawałam czekoladę z masłem i doprowadziłam do jednolitej konsystencji.
Formę keskową wyłożyc folią, wlac trochę masy czekoladowej. Przykryc warstwą wafelków i posypac żurawiną. Znowu wlac masę, dodac wafelki i żurawinę. Powtarzac czynnośc do wyczerpania składników. Ostatnią warstwą powinny byc wafelki, ja je pokruszyłam. Wstawic na całą noc do lodówki. Po tym czasie blok wyjąc z formy. W kąpieli wodnej roztopic ciemną czekoladę, polac blok i posypac pokrojoną zurawiną.


1 komentarz:

  1. We're a gaggle of volunteers and opening a brand new scheme in our community. Your web site offered us with useful information to work on. You have done a formidable job and our entire community might be thankful to you.
    Also see my site > loans for bad credit

    OdpowiedzUsuń