poniedziałek, 8 października 2012

Tort naleśnikowy z mięsem

Inny sposób na naleśniki. Prosty, szybki i smaczny. Tort jest sycący i może posłużyc za samodzielne danie. Świetnie smakuje z filiżanką czerwonego barszczu.

Składniki:

mąka, 1 szkl.
mleko, 1 i 1/2 szkl.
jajko, 1 szt.
curry, szczypta
soda oczyszczona, pół łyżeczki
pierś z kury, 2 szt.
udka, 2 szt.
koncentrat pomidorowy, 1 łyżka
cebula, 1 szt.
por, 1 szt.
chilli, szczypta
masło, 1 łyżka
olej,

1. Z mąki, mleka, sody, jajka i curry wyrobic ciasto. Usmażyc naleśniki. Mi z tych proporcji wychodzi ok. 7 naleśników.
2. Pierś z kurczaka pociąc w małą kostkę zasypac ulubioną przyprawą do kurczaka oraz chilli, odstawic na godzinę (ja odstawiłam na całą noc). Udka ugotowac (można sobie przy okazji zrobic rosół lub inną zupę :) Cebulę pokroic w kostkę, zeszklic na oleju z łyżką koncentratu. Dodac piersi z kury i przesiekane mięso z udek (jeśli ktoś chce piersi można przepuścic przez maszynkę, masa będzie lepiej trzymac się naleśnika). Farsz udusic pod przykryciem ok. 15 minut.
3. Nalesniki przekładac farszem, układac jeden na drugim. Na wierzchu położyc uduszonego na masełku pora.


2 komentarze:

  1. Po pierwsze przepraszam za tak długą nieobecność, ale już jestem i nadrabiam zaległości.
    Po drugie świetnie danie.. ja zawsze tort naleśnikowy robię na słodko, a wytrawny też musi być super ;)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. oo, podoba mi się ten tort! :D pycha! fajny pomysł!

    OdpowiedzUsuń