sobota, 13 października 2012

Kapusta włoska w cytrynowym sosie

Na początku podchodziłam bardzo sceptycznie do tego przepisu. Jakoś nie wydawało mi się by cytrynowy smak kapusty działał na me zmysły pozytywnie. Jednak do odwaznych świat należy... Skusiłam się, zrobiłam i byłam zaskoczona. Z pieczonymi ziemniaczkami i gotowaną marchewką smakowało wybornie. Dla wegetarian (i nie tylko) w sam raz.

Składniki:

kapusta włoska, mała główka
cytryna, 1/2 szt.
masło, 4 łyżki
bulion, 200 ml
śmietana kremówka, mały kubeczek
mąka, 2 łyżki
sól, biały pieprz,

Kapustę oczyścic, pokroic w wąskie cząstki. Na patelni rozgrzac masło, podsmazyc na nim kapustę, następnie przykryc pokrywką i udusic. Kapustę wyjąc z patelni, do masła wlac bulion (najlepiej warzywny, ale drobiowy też może byc), sok z cytryny i śmietanę. Zagotowac. Na koniec zagęścic mąką (rozprowadzic ją w niewielkiej ilości zimnej wody i wlac do sosu). Sos ma miec konsystencję gęstej śmietany. Doprawic solą i białym pieprzem. Polac kapustę.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz