sobota, 29 września 2012

Pasztet

Przepis już dawno temu dostałam od znajomej. Szybciej już się chyba nie da przygotowac równie dobrego smarowidła. Zazwyczaj jak nam się już nudzi i przeje, kawałki pasztetu zawijam w ciasto francuskie i mamy pyszną przekąskę do czerwonego barszczyku lub piwa :)

Składniki:

łopatka wieprzowa, 1 kg
pręga wołowa, 1 kg
wątróbka wieprzowa lub cielęca, 1/2 kg
1/2 kg podgardla
cebula, 6 szt.
weka, 1 szt.
ziele ang., kilka ziaren
jajka, 5 szt.
pieprz, pieprz ziołowy, sól, gałka muszkat.,
liśc laurowy,

1. Mięso, cebulę i liśc laurowy wrzucic do szybkowaru i zagotowac do rozpadnięcia się mięsa. Po ugotowaniu wyjąc liśc laurowy, wrzucic wekę, poczekac aż namoknie i wszystko razem porządnie zmiksowac, dodając w międzyczasie jajka. Przyprawic sporą ilością pieprzu, dodac też pieprz ziołowy, sól, zmielone ziele ang. oraz gałkę muszkatołową.

2. Masę wylac na blachę (wyłożoną papierem do pieczenia). Piec w temperaturze 180 stopni przez około godzinę.


5 komentarzy:

  1. uwielbiam domowy pasztet :) moja babcia zawsze robi taki .. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. zrobiłaś owsiankę, ciesze się! :)) i jak, smakowała?:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z owocami - pycha! :) oo tak, owsianka to porządny zastrzyk energii! ok, ja mogę dawać komuś motywacje to baaardzo mnie to cieszy! to następnym razem coś innego na śniadanie u Ciebie! :))

      Usuń
  3. Szczerze mówiąc, to nigdy nie robiłam pasztetu, a nawet go nie jadłam. Jestem ciekawa, jak smakuje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Robię podobny i moim" zajadaczom " bardzo smakuje, Twój wygląda super pysznie!

    OdpowiedzUsuń