wtorek, 14 sierpnia 2012

Placek z cukinią

Jeszcze jedno moje cukiniowe "dzieło". Warzywo to lubię od lat dziecięcych, mogę je jeśc w zasadzie na okrągło.  Przepis znalazłam już dawno w jakiejś starej "Przyjaciółce" mojej mamy. Placek świetnie smakuje z barszczem czerwonym lub jako przekąska do zimnego piwa.

Składniki:

30 dag cukinii
3 szkl. mąki
15 dag margaryny
1 op. drożdży instant
350 ml śmietany 12%
1 łyżeczka soli
20 dag szynki
2 jajka
35 dag sera camembert
pieprz, chilli

1. Margarynę stopic, przestudzic. Do mąki dodac drożdże, sól , śmietanę. Zarobic gładkie ciasto, stopniowo dodawac margarynę. Wyrobic i odstawic do wyrośnięcia. Następnie 2/3 ciasta rozwałkowac i ułożyc na blasze (mnie wygodniej było rozprowadzic je dłońmi). Znowu pozostawic do wyrośnięcia.

2. W tym czasie cukinię obrac i pokroic razem z serem w kostkę, szynkę w paski. Dodac rozbełtane jajka, sól, pieprz, wymieszac. Farsz rozłożyc na cieście, na wierzchu ułożyc kratkę z pozostałego ciasta. Piec w temp. 180 stopni przez ok. 50 minut.


3 komentarze:

  1. Takiego placka z cukinii jeszcze nie jadłam. Wszystkie dotychczasowe były słodkie. ;) Może jednak czas na odmianę...? Twoja wersja wygląda apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Placka z cukinii jeszcze nie jadłam, a ten wygląda bardzo zachęcająco, będę więc musiała spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawie wygląda, z drożdżowym jeszcze cukinii nie łączyłam:)

    OdpowiedzUsuń