poniedziałek, 13 sierpnia 2012

Makaron z sosem z cukinii

Przez przypadek zobaczyłam kiedyś ten przepis i nie mogłam się oprzec pokusie. Lubię makaron i lubię cukinię. Na dzień dzisiejszy lepszej opcji nie widziałam. Dla mnie pycha! W dodatku bardzo szybkie i tanie danie.



Składniki:

50g boczku wędzonego
1 pomidor
1 średniej wielkości cebula
1 średniej wielkości cukinia
ok. 1 szklanki mrozonego groszku z marchewką 
pół papryki zielonej
360g makaronu rurek
2 czubate łyżki przecieru pomidorowego
2 łyżki mąki
pół szklanki chłodnej wody
oregano, sól, pieprz, papryka

Wszystkie warzywa wraz z boczkiem kroimy w kosteczkę. Boczek z cebulą smażymy do czasu aż cebula się nie przyrumieni.
Następnie dodajemy paprykę, pomidora i cukinię oraz marchew z groszkiem, dusimy warzywa na ogniu pod przykrywką do czasu aż marchewka zrobi się miękka. Gotujemy makaron.
Następnie sos zagęszczamy. Do osobnego naczynia wrzucamy mąkę i wodę, mieszamy aż składniki się połączą, rozczyn wlewamy do gotującego się sosu ciągle mieszając aż do zagęszczenia. Gdy sos się już zagęści zdejmujemy go z ognia i przyprawiamy wedle uznania. Makaron polewamy sosem.

2 komentarze:

  1. No, no ciekawa propozycja na podanie makaronu ;) Sosu z cukinii jeszcze nie jadłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. muszę kiedyś wypróbować, jako że cukinii u mnie pod dostatkiem:)

    życie & podróże
    gotowanie

    OdpowiedzUsuń