niedziela, 12 sierpnia 2012

Klopsiki w ciemnym sosie

Wróciłam i mam zamiar na dobre rozkręcic się w kuchni. To danie zrobiłam jeszcze przed wyjadem. Charakteryzuje się aromatem cebuli oraz odrobiną pikanterii. Jestem przekonana, że posmakuje każdemu. Polecam.

Składniki:

mięso mielone, 1/2 kg
pieczarki, 30 dag
pomidory, 2 szt.
bułka tarta, 3 łyżki
jajko, 1 szt.
zupa cebulowa, 1 torebka
cebula, 1 szt.
śmietanka, ok. 4 łyżki
sól, chilli, natka,
olej, 3 łyżki

1. Mięso wymieszac z jajkiem, bułką tartą oraz solą i chilli (doprawiamy według uznania). Formujemy małe klopsiki. Na patelni rozgrzac olej, podsmazyc na nim klopsiki, dorzucic oczyszczone pieczarki oraz cebulę, podsmażac jakies 5 min. Następnie dolac 600 ml wody, zagotowac. Po krótkim gotowaniu dodac zupę cebulową, tak rozmieszac by nie było grudek. Po chwili wrzucic pokrojone pomidory (ja pokroiłam na cząstki). Wszystkie składniki chwilę gotowac. Na koniec wlac śmietankę, przyprawic solą i chilli.
2. Gdyby sos wyszedł za rzadki, można zagęścic mąką ziemniaczaną.



3 komentarze: