poniedziałek, 9 lipca 2012

Rolada z jagodami

Pozostałą częśc jagód, którą kupiłam na muffiny, wykorzystałam do rolady. Mimo, iż na bitej śmietanie, nie jest mdła, zbyt słodka. Dla mnie idealna, ale my lubimy "masiaste" ciasta :)



Składniki:

Ciasto:
4 jajka
8 łyżek mąki pszennej
1 czubata łyżka mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Masa:
1/2 szklanki śmietany kremówki
1 torebka cukru waniliowego
3 łyżki cukru pudru
1/2 torebki jasnej galaretki (u mnie brzoskwioniowa)
2 łyżki dżemu jagodowego
20 dag jagód

Ciasto: Białka oddzielic od żółtek, ubic je na sztywną pianę, dodac żółtka, wsypac przesianą mąkę z proszkiem do piecz. Całośc lekko wymieszac. Wylac na blache wyłożoną pergaminem, piec ok. 15 minut w temp. 180 stopni. Po ubieczeniu zwinąc ciasto z czystą (troszke nawilżoną) ściereczką.

Masa: Galaretkę rozpuścic w 1/3 szklanki wody, wstawic do lodówki. Śmietanę ubic, pod koniec ubijania dodac cukier waniliowy oraz cukier puder i tężejącą galaretkę.

Biszkopt rozwinąc, posmarowac podgrzanym dżemem. Ułozyc na nim jagody, a na nie rozsmarowac masę. Ciasto zwinąc. Po wierzchu roladę także można przesmarowac śmietaną.
Ciasto wstawic do lodowki na kilka godzin.


8 komentarzy:

  1. Ale pysznie wygląda! Mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pychotka, mam jagódki więc biorę się do roboty:) Wiola

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam ciasta z jagodami!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasto polecam. Znika bardzo szybko :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. az nabralam ochoty na taka rolade:)

    OdpowiedzUsuń
  6. mniam, wygląda pysznie! wpadnij do nas na łososia ;) http://wildand3.blogspot.com/2012/07/z-serii-obiady-osos-na-zielonej-trawce.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniała rolada! Od razu mnie oczarowała:)

    OdpowiedzUsuń