czwartek, 5 lipca 2012

Gulasz z cukinią

Jak już wspomniałam, uwielbiam cukinię. Testuję wszystkie przepisy jakie mi wpadną w ręce z tymże warzywem. Dzisiaj serwuję gulasz, wyrazisty w smaku, nieco pikantny, idealny do kaszy jęczmiennej i surówki.


Składniki:
1 kg łopatki wieprzowej
1 cukinia
1 cebula
1 papryczka chilli
2 ząbki czosnku
pół łyżeczki słodkiej papryki
1 łyżka koncentratu pomidorowego
1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
1 łyżki mąki pszennej
sól i pieprz

Mięso należy pokroic w kostkę, oprószyc papryką, solą i pieprzem, odstawic na jakiec pół godziny do lodówki. Po tym czasie mięso obtoczyc w mące i usmażyc na rozgrzanym tłuszczu (u mnie parę łyżek oleju). Do mięsa dodac pokrojoną cebulę (ja pokroiłam w pół plastry), papryczkę chilli oraz posiekany czosnek. Chwilkę podsmażyc i zalac niewielką ilością wody. Dusic mięso do miękkości ok. 1 godz. Pod koniec gotowania dorzucic cukinię pokrojoną w kostkę oraz koncentrat pomidorowy, pogotowac ok. 7 min (cukinia powinna zachowac jędrnośc). Jeśli sos wyszedł za rzadki, należy mąkę ziemniaczaną rozrobic w małej ilości zimnej wody i wlac do gulaszu. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Tak przygotowany gulasz najbardziej smakuje nam z kaszą jęczmienną, ale można też podawac z ziemniakami czy ryżem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz