czwartek, 19 września 2013

Szarlotka na kruchym cieście

Od kiedy zobaczyłam ten przepis na Moje ciacho, dostałam ślinotoku :D Uwielbiam tego typu szarlotki. Ciasto jest przepyszne. Cała blacha "wyparowała" w mgnieniu oka. Polecam. Przepis cytuję za autorką, nic nie zmieniam, bo jest idealny.



Składniki:
 
Ciasto:
3 szklanki mąki
4 żółtka
1 margaryna
1/2 szklanki cukru
szczypta soli
2 łyżeczki proszku do pieczenia
 
Masa jabłkowa:
1 1/2 kg jabłek
1 kisiel cytrynowy
1/2 szklanki cukru
4 białka
1 łyzeczka cynamonu
szczypta soli
 
Jabłka obrać, zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Odcisnąć sok. Dodać kisiel w proszku do odciśniętych jabłek i wymieszać. Białka ubić z szczyptą soli oraz cukrem, na koniec do ubitych białek dodaję cynamon, całość dodać do jabłek i delikatnie wymieszać. 
Z podanych składników na ciasto, należy wszystko zagnieść w jednolitą całość,  podzielić na dwie równe części, zawinąć w folię i wstawić na 1 godzinę do lodówki. Ja blachę wyłożyłam papierem do pieczenia.
Na dno blaszki zetrzeć na tarce, połowę ciasta, delikatnie ugnieść ręką do dna. Na ciasto wyłożyć masę jabłkową, na wierzch zetrzeć drugą część ciasta. 
Piec na złoty kolor, u mnie piekarnik był nastawiony na 180 st. C na ok. 1 godzinę.

6 komentarzy:

  1. Szarlotka nigdy mi sie nie znudzi i chętnie nowe wersję jej próbuje;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z zafascynowaniem przeglądam twoje ciasta. Wyglądają przepięknie i pewnie jeszcze lepiej smakują

    OdpowiedzUsuń
  3. nie ma to jak pyszna szarlotka i to jeszcze z kruszonką:) mniam mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszna! robiłam, ale oczywiście zrobiłam modyfikację zamiast kisielu dałam galaretkę, wyszła bardzo dobra :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cieszę się! Rzeczywiście jest bardzo dobra :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię chłonąć zapach szarlotki w czasie pieczenia, jak czuć zapach cynamonu :-) pychota :-)

    OdpowiedzUsuń