poniedziałek, 11 lutego 2013

Sernik tradycyjny

Lubię serniki i od czasu do czasu mam potrzebę upiec jakiś oraz od razu skonsumowac. Najlepiej na ciepło. Dzisiejszy jest bardzo klasyczny. Polecam do niego skórkę, gdyż świetnie aromatyzuje ser i nadaje mu delikatny posmak pomarańczy. Pycha :)


Składniki:

Ciasto:
1,5 szkl. mąki pszennej
1/2 kostki masła
2 łyżki cukru
1 jajko
1/2 łyżeczki proszku do piecz.

Masa serowa:
1 kg mielonego twarogu
20 dag masła
6 jajek
20 dag cukru pudru
1 cukier waniliowy
1 budyń waniliowy
10 dag rodzynek
3 łyżki skórki pomarańczowej kandyzowanej

Ciasto: Makę wymieszac z proszkiem do piecz. i przesiac na stolnicę. Dołożyc pokrojone masło. Wbic jajko. Dodac cukier i szybko zagniesc. Ciasto zawinąc w folię i wstawic do lodówki na 30 minut. Następnie rozwałkowac i ułożyc w tortownicy.
Masa serowa: Żółtka oddzielic od białek. Żółtka utrzec z masłem, cukrem pudrem i cukrem waniliowym na puszystą masę. Stale ucierając dodawac małe porcje sera i proszku budyniowego. Na koniec dołożyc bakalie i ubitą na sztywno pianę z białek. Dokładnie, ale delikatnie wymieszac.
Masę serową przełożyc na ciasto do tortownicy. Piec w temp. 170 st. około 75 minut. Na koniec wystudzony sernik można udekorowac polewą czekoladową.




2 komentarze:

  1. Ale czekoladowy! I te migdały, super :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sernik zrobiłam i wyszedł pyszny!! Dałam mniej cukru pudru bo 150 gram i jest idealny jak dla mnie.

    OdpowiedzUsuń