piątek, 31 sierpnia 2012

Zupa wiejska

Przepis na tę zupę znalazłam w jakimś babcinym kalendarzu kulinarnym. Zainteresowała mnie w niej jedna rzecz. Mianowicie to, że zabiela się ją mlekiem. Zawsze dodaję śmietanę, więc na początku skrzywiłam się i uznałam pomysł z mlekiem za bezsensowny. Ale w sumie czemu nie? Zrobiłam, spróbowałam i oniemiałam, że aż tak dobrze wyszło. Poza tym zupa jest syta i prosta do przygotowania. Ze względu na dużą wartośc odżywczą spokojnie może zastąpic cały obiad.

Składniki:

2 spore pomidory
1 większa cebula
5 średnich ziemniaków
1/3 szklanki oliwy
1/2 szklanki ryżu
1/2 szklanki drobnego makaronu
1 łyżka mąki
1/2 szklanki mleka
1 łyżeczka słodkiej papryki
sól i pieprz
natka pietruszki


Cebulę posiekac, przesmażyc na złoty kolor na oliwie. Dodac umyte, obrane ze skóry i drobno pokrojone pomidory. Gdy się rozgotują dodac mąkę. Gdy mąka się zrumieni, zdjąc z ognia, dosypac zmieloną paprykę i stopniowo dolewac wodę (2 litry), energicznie mieszając aby nie zrobiły się grudki. Po zagotowaniu dorzucic pokrojone ziemniaki i ryż. Zagotowac i dolac mleko. Gotowac do tej pory, aż ryż i ziemniaki zaczną mięknąc. Wsypac makaron. Ugotowac do miękkości. Zupę przyprawic. Posypac natką.


2 komentarze:

  1. wpraszam się na miseczkę tej zupy!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. prawda, ostatnio jabłka zawładnęły moimi porannymi potrawami :))

    OdpowiedzUsuń