niedziela, 1 lipca 2012

Żółta zupa

Zupka bardzo szybka w przygotowaniu, w dodatku prosta i tania. Przepis wyszperałam w jakiejś gazecie (niestety nie pamiętam w jakiej). Zupy kocham od dziecka i nie jestem w tej dziedzinie za specjalnie wybredna, dlatego moja rekomendacja nie jest wskazana. Mogę natomiast dodac, że moje starsze dziecko zajadało ze smakiem. Myślę, że z zupką dobrze będzie komponowało się też jajko pokrojone w kostkę (w przepisie oryginalnym autorka zaproponowała garśc chipsów paprykowych, ja sobie darowałam).


Składniki:
puszka kukurydzy
1 cebula
2 większe ziemniaki
1 ząbek czosnu
4 szklanki rosołu
posiekana natka pietruszki
3 łyżki śmietany
15 dag sera żółtego
olej do smażenia

Cebulę drobno posiekac. Ziemniaki pokroic w małą kosteczkę. Podsmazyc ok. 5 minut na oleju z czosnkiem wyciśniętym przez praskę. Dodac odcedzoną kukurydzę. Zalac gorącym rosołem i gotowac pod przykryciem ok. 20 minut. Zupę zabielic śmietaną, dodac natkę pietruszki. Bezpośrednio na talerzu zupę posypac żółtym serem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz