sobota, 21 lipca 2012

Kotlety jajeczne

Od zawsze cenię sobie proste, mało egzotyczne jedzenie. Takie smaki wyniosłam z domu i teraz w ten sposób karmię swoją rodzinę. Oczywiście jeśli dysponuję sporą dawką czasu to eksperymentuję w kuchni na całego. Raz odnoszę sukces, raz sromotną porażkę, ale zawsze odczuwam tę samą dziką przyjemnośc tworzenia. Tym razem trzeba było przygotowac coś na szybko. Padło na kotlety jajeczne.

Składniki:

6 jajek ugotowanych na twardo
1 jajko surowe
namoczone w mleku i odciśnięta kajzerka
1 cebula
bułka tarta
sól i pieprz
olej

Ugotowane jajka zetrzec na tarce o małych oczkach. Cebulkę drobno pokroic i zeszklic na maśle. Do startych jajek wbic surowe, dodac namoczoną bułkę oraz cebulkę. Doprawic solą i pieprzem. Wszystko razem porządnie wymieszac. Jesli farsz okaże się za rzadki, należy dosypac trochę bułki tartej. Następnie formowac kotlety i smazyc na rumiano na oleju.
Tak przygotowane kotlety podałam z ziemniakami z wody oraz ogórkami kiszonymi domowej roboty.


4 komentarze:

  1. Kotlety jajeczne jadłam zawsze w szkolnej stołówce, ale nigdy nie próbowałam zrobić ich sama. Wyglądają pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Taaak! znam to :D u mnie to się nazywało "Leniwe" albo "Oszukane kotlety" smak dzieciństwa;) pycha ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam ponownie,
    chciałam Cię zaprosić do wspólnego gotowania z okazji akcji kulinarnej jaką organizuję.
    Kilka blogerek/blogerów jeden pomysł i różne wykonanie.;)

    Poniewaz temat akcji to "Kukurydziane wariacje", więc proponuję wykonanie zupy kukurydzianej czy tam zupy z kukurydzy ;).
    Jest dużo propozycji na to danie, jestem ciekawa efektów, jakie każdy zaprezentuje. Zapewne kazdy doda coś od siebie ;).

    Wspólne gotowanie proponuję rozegrać w dniach 24-26.07. Dobrze jak wtedy przepis znajdzie się na blogu ;)

    Proszę o odpowiedź ;) Pozdrawiam Serdecznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Często widzę przepis na takie kotlety z jajek, ale sama jeszcze ich nie robiłam, a bardzo fajny pomysł na szybkie i tanie danie :-)

    OdpowiedzUsuń